Hallo, ik heb net mijn eerste Mercedes E-klasse gekocht en hij heeft geen handleiding. Kan iemand mij vertellen wat de W/S-knop op de automatische transmissie doet?
Bedankt
Status
Not open for further replies.
Wat is de W/S-knop op de automatische versnellingsbak?
Hallo, ik heb net mijn eerste Mercedes E-klasse gekocht en hij heeft geen handleiding. Kan iemand mij vertellen wat de W/S-knop op de automatische transmissie doet?
De W is voor winterrijden. Indien gebruikt, start het voertuig in de 2e versnelling, vermoedelijk meer tractie. S is voor zomerrijden, het voertuig start in de 1e versnelling.
De W-selectie zorgt ook voor iets meer wielslip om de auto vanuit stilstand in beweging te krijgen in omstandigheden met zeer weinig grip. Het maakt de schakelingen ook wat soepeler, om het voertuig niet van streek te maken met een harde schakel en een plotselinge uitbarsting van vermogen naar de wielen, waardoor ze op snelheid zouden kunnen doorslippen.
A forum community dedicated to Mercedes-Benz owners and enthusiasts. Come join the discussion about performance, classifieds, troubleshooting, maintenance, and more for all Mercedes-Benz and AMG models!